Nieuwe huisstijl voor Febo

Nieuwe huisstijl voor Febo

Geplaatst op: 30 november 2015 · Categorie: Grafisch Ontwerp

Nieuwe huisstijl voor Febo; gele huisstijl euit ‘verfijnd wit met een rode rand’ er in!

De snackketen mikt daarmee op een luxe uitstraling. Net als met de Febo pop-up automatiek in de PC Hooftstraat. Febo-geel is niet meer. Donderdag lanceert ’s Neerlands bekendste snackbar een ingrijpende aanpassing van de huisstijl. Het kenmerkende geel maakt plaats voor verfijnd wit met een rode rand. De nieuwe kleuren moeten Febo een luxe uitstraling geven. Febo: ‘Het sluit beter aan op de kwaliteit van onze producten.’ Alle 66 vestigingen in 35 steden in Nederland zijn vanaf eind november gehuld in de nieuwe huisstijl.

Nieuwe huisstijl voor feboDat de interieurbranche achterblijft op het gebied van e-commerce is opvallend, want uit onderzoek van Thuiswinkel blijkt dat 11 procent van de Nederlanders in het eerste halfjaar van 2015 één of meerdere aankopen deed in het woon- en tuinsegment.

Nieuwe huisstijl voor Febo: Voetbalvrouwen en opa de Borst

Dat geldt ook voor de allernieuwste vestiging- de 67ste dus – in de duurste winkelstraat van Amsterdam: de PC Hooftstraat (adres: PC Hooftstraat 125, tussen Tommy Hilfiger en de Ici Paris). De lancering van de nieuwe huisstijl valt namelijk samen met de opening van een Febo pop-up automatiek, ‘waar alle voetbalvrouwen en sterren hun kroketten kunnen halen om bij te komen van het shoppen’. De PR-stunt moet landelijke aandacht genereren voor de upgrade van Febo. De directeur van Febo, Dennis de Borst (links op de foto), zei in een toelichting aan Marketing Online dat de pop-up automatiek twee dagen geopend zal zijn. ‘Het liefst zouden we hier een permanente vestiging willen hebben, maar ja, dat gaat niet.’ De onthulling van de tijdelijke snackmuur was in handen van topkok – en groot Febo-fan – Ron Blaauw (rechts). Er worden in de PC Hooftstraat alleen kroketten aangeboden. Febo: ‘Dit zijn onze helden. Al 75 jaar worden zij elke ochtend vers gerold, volgens het authentieke recept van opa de Borst.’

Bureau Natwerk tekende zowel voor de PR-stunt, als – van pui tot patatbakje – voor de vernieuwde huisstijl. Dat was vorig jaar november ook verantwoordelijk voor de introductie van de samen met Febo ontwikkelde speculaaskroket. Dat project markeert de start van de samenwerking tussen Natwerk en Febo.

Duurste winkelstraat
De Borst zei over het openen van de pop-up automatiek ook nog dit: ‘Onze producten zijn van hoogwaardige kwaliteit. We maken ze elke dag vers, met Nederlandse ingrediënten. Het was daarom voor ons een logische stap om een vestiging te openen in de duurste winkelstraat van Nederland; de PC Hooftstraat.’

Openingstijden van deze trekmuur (voorzien van de nieuwe huisstijl voor Febo)

De pop-up automatiek (met zestien vakjes) is open van 9.00 tot 21.00 uur. De kroketten worden niet ter plaatse gefrituurd, maar de hele dag door geleverd door de Febo-bezorgservice.

Bron: www.adformatie.nl

 

Wilt u ook een nieuwe huisstijl en uitstraling voor uw onderneming?

Absoluut! Kom dan gerust eens langs voor een goed kop koffie, dan bespreken we vrijblijvend de mogelijkheden. Graag hoor ik van u.

Niels Bodewes
niels@bundelmedia.nl